GALEGO NO PORTAL DIXITAL DO CONSELLO COMARCAL DO BIERZO

O CONSELLO COMARCAL DO BIERZO
IGNORA O IDIOMA GALEGO
NO SEU PORTAL DE INTERNET.

O coletivo cultural Fala Ceibe do Bierzo informa que o Consello Comarcal do Bierzo vén de presentar o seu novo portal en internet (www.ccbierzo.com). Con abraio e indignación temos comprobado que non xorde para nada a lingua galega. Unha vez máis esta institución comarcal ignora a presenza do idioma galego no Bierzo ocidental. Os bercianos galegofalantes sentímonos ofendidos por este trato discriminatorio por parte dos políticos dirixentes do ente comarcal.

A PROTECIÓN LEGAL DO GALEGO DO BIERZO.
De novo recurrimos á lexislación vixente para demandar un maior respeito institucional co idioma galego do Bierzo. A seguir facemos unha relación da variada normativa que protexe a nosa lingua galega.

La Constitución española, en su artículo 3.2, indica que “la riqueza de las distintas modalidades de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección”.
El Estatuto de Autonomía de Castilla y León, en su reforma por Ley Orgánica 4/1999, ha incluido la referencia expresa al gallego de El Bierzo, “gozará de respeto y protección la lengua gallega en los lugares en que habitualmente se utilice” (art. 5.3).

Las Cortes de Castilla y León también aprobaron la Ley de modificación parcial de la Ley regional por la que se crea y regula la Comarca do Bierzo (Ley 17/2010, de 20 de diciembre) que reconoció “en la Comarca de El Bierzo gozará de respeto y protección la lengua gallega en los lugares en los que habitualmente se utilice” (artículo 1.4). A pesar de este mandato legal, que afecta directamente al Consejo Comarcal de El Bierzo, esta institución no hace nada por proteger y fomentar el gallego.


El Reino de España ratificó la Carta Europea de las Lenguas Regionales o Minoritarias, cuyo instrumento de ratificación fue publicado en el BOE de 15 de septiembre de 2001. Este instrumento también se aplica a las lenguas no oficiales, caso del idioma gallego de El Bierzo, según se indica en el preámbulo, “España declara, a los mismos efectos, que también se entienden por lenguas regionales o minoritarias las que los Estatutos de Autonomía protegen y amparan en los territorios donde tradicionalmente se hablen”.

Ahora bien, nada se ha hecho por la ejecución del contenido del artículo 10, de esta Carta Europea, referido a “autoridades administrativas y servicios públicos”. Así, hay un total incumplimiento de lo estipulado por el artículo 10.2, para las autoridades administrativas locales y regionales que no emplean la lengua gallega, los ciudadanos no podemos presentar solicitudes orales o escritas en gallego, los textos oficiales no tienen ediciones bilingües, en los debates de las asambleas locales no se emplea el gallego, y no se permiten las formas tradicionales y correctas de los topónimos en gallego o la versión bilingüe.

La lengua gallega de El Bierzo no tiene el reconocimiento legal de cooficialidad. Pero como ha indicado la sentencia de 3 de marzo de 2004 del Tribunal Supremo, para la lengua eusquera del Condado de Treviño, se pueden realizar medidas de “carácter informativo” compatibles con la legalidad vigente. Esta utilización informativa de una lengua no oficial se puede aplicar al uso administrativo del gallego por el Consejo Comarcal de El Bierzo. Este sería el caso de la presencia del idioma gallego en su portal de internet.

POLA VISIBILIDADE ADMINISTRATIVA DO GALEGO DO BIERZO.
Temos visto a diversa normativa que protexe o uso institucional do galego por parte do Consello Comarcal do Bierzo. Mais os actuais dirixentes deste ente comarcal seguen ignorando a presenza do galego no Bierzo ocidental e mailos dereitos lingüísticos dos seus falantes.

Por todo o comentado, o coletivo cultural Fala Ceibe do Bierzo fai un chamamento á ciudadanía para reclamar a utilización parcial do idioma galego polo Consello Comarcal do Bierzo. Neste senso demandamos a inmediata presenza do galego no portal de internet do Consello Comarcal. Para acadar este obxetivo formulamos distintas vías de actuación.

A remesa de correos eletrónicos ao Consejo Comarcal (info@ccbierzo.com) por parte dos ciudadaos en demanda da presenza do galego no seu portal de internet.

Divulgación deste comunicado de Fala Ceibe en Galiza, entre os partidos políticos, institucioes culturais, medios de comunicación e ciudadanía en xeral, para espallar esta problemática concreta e pedir o seu apoio solidario coa nosa demanda lingüística.

Remesa inmediata da correspondente carta-queixa ao Procurador do Común de Castela e León (Defensor do Pobo rexional) (pccyl@pccyl.es) para que teña coñecemento desta xusta e lexítima demanda a prol do idioma galego do Bierzo. Con isto agardamos a intervención deste Procurador, ante o propio Consello Comarcal do Bierzo, para que lle inste a que o galego teña presenza inmediata no dito portal de internet.

Ponferrada, 6 de xullo de 2018.
www.obierzoceibe.blogspot.com